سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، روشنی بخش اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 99 دی 9 , ساعت 9:21 عصر

شبهه 4

سوالی که پرسیده میشه اینکه چرا اسلام با آنکه حدود 1400 سال پیش بوجود آمده نتوانسته در تکنولوژی به نام خود اختراع ثبت کند و پیشرفت کند در حالیکه کشورهای اروپایی و غیر مسلمان در این زمینه پیشرفت کرده در صورتی که 100 سال بیشتر از عمرشان نمی گذرد؟

 

جواب:

اول: اسلام اختراع ثبت نکرده یا مسلمانان؟

 

دوم: آیا آموزه های دینی از تلاش علمی و کشف و اختراع منع کرده است؟ قطعا اینطور نیست بلکه برعکس، اسلام مسلمانان را به علم آموزی تشویق کرده مانند روایت مشهور از پیامبر اسلام(ص): ?اطلبوا العلم ولو بالصین?

 هرچند این علم آموزی با تحمل سختی ها و مشقت های فراوانی باشد و اگر امروزه نقص و عقب افتادگی هست ناشی از ضعف مسلمانان هست نه اسلام.

 

سوم: با وجود اینکه اسلام به علم اهمیت فراوانی داده و پیروان خود را به علم و به اصطلاح شما اختراع تشویق کرده و به تبع آن پیروان اسلام تا قرن های متمادی پرچمدار علم و دانش بودند اما متاسفانه در چند قرن اخیر استکبار با فتنه انگیزی و چپاول ثروت مسلمانان و ایجاد اختلافات مذهبی و قومی مانع از پیشرفت مسلمانان شده است.

 

چهارم: انکار سابقه درخشان تمدن اسلامی در پیشرفت علم در جهان بدور از انصاف است و این امر بر کسی پوشیده نیست که دانشمندان مسلمانی همچون بوعلی سینا، زکریای رازی، خواجه نصیر الدین طوسی و... پرچمدار علوم مختلفی همچون پزشکی، نجوم، ریاضی، شیمی و... بوده اند به گونه ای که تمدن و تکنولوژی غرب مدیون این شخصیت های بزرگ اسلامی است و خود غربی ها ها نیز به آن معترف اند.

 

پنجم: اندیشمندان و مخترعان بسیاری هستند که هم مسلمان اند و هم صاحبان اختراعات مختلفی هستند و در روند رو به رشد علم و تکنولوژی نقش بسزایی دارند همچون پرفسور سمیعی، دکتر احسان کامرانی، پرفسور حسابی و...

 

ششم: با وجود تلاش استکبار برای ضعیف نگه داشتن مسلمانان اما کشورهایی همچون ایران اسلامی با وجود همه محدودیت ها و کارشکنی ها و تحریم های غرب همچنان در مسیر پیشرفت تکنولوژی قرار دارد و نمونه آن سلول های بنیادی، دانش صلح آمیز هسته ای، نانو و... است و در موارد مختلفی جزء محدود کشورهایی است که به این دانش ها و تکنولوژی ها دست یافته است آنهم در شرایطی که تنها 40 سال است که از سلطه استکبار خارج شده است.

??#محمدمهدی_فریدونی

@antishobhe313mmf



لیست کل یادداشت های این وبلاگ