سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 100 شهریور 2 , ساعت 12:20 عصر

شبهه 58

 

اینکه گفته میشود امام زمان(عج) بعد از ظهور از قاتلان اهل بیت(ع) انتقام میگیرد چگونه ممکن هست چون خود قاتلان که از دنیا رفته اند و اگر انتقام از نسل آنان بگیرد که آنها گناهی مرتکب نشده اند؟!!

 

پاسخ:

طبق عقاید ما شیعیان خداوند متعال به جای مجرم، فرد دیگری را مجازات نخواهد کرد.

اما اینکه قاتلان اهل بیت(ع) خیلی پیشتر از ظهور امام زمان(عج) از دنیا رفته اند، مانعی برای اجرای عدالت در مورد آنها نیست، چرا که خداود متعال همانطور که قدرت آفرینش آن ستمکاران را در زمان امامان گذشته داشته، توان باز آفرینی آنها در زمان امام زمان(عج) را نیز دارد.

 

بدون شک انتقام خداوند از قاتلین اهل بیت (ع) در زمان امام زمان (عج) عجیب تر از زنده کردن انسانها در جهان دیگر نیست، پس همانطور که خداوند بدکاران را در دنیایی دیگر زنده می کند تا به سزای اعمال خود برسند می تواند بعضی از آنها را در همین دنیا مجددا زنده کند تا سزای بخش ناچیزی از اعمال خود را در این دنیا ببینند.

 

از اینرو حضرت انتقام از خود قاتلان خواهد گرفت ولی نه به این معنا که انتقام از قاتلان در حالی که مرده اند بگیرد، بلکه به اذن الهی آنها زنده خواهند شد و بعد از زنده شدن از آن ها انتقام خواهد گرفت.

 

ممکن است زنده شدن آنها برای برخی امری غیرقابل باور باشد که در اینباره باید گفت: شیعیان قائل به رجعت هستند یعنی خداوند متعال در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) عده ای از شیعیان را که قبلا از دنیا رفته اند را زنده می کند تا امام زمان (عج) را یاری کنند همچنین برخی از دشمنان اهل بیت(ع) را زنده می کند تا از آنها انتقام بگیرد و این رجعت امر محالی نیست، بلکه آیات و روایات زیادی آن را اثبات می کنند همانطور که در امت های سابق نیز اتفاق افتاده است مثل زنده کردن برخی از بنی اسرائیل، زنده کردن عُزِیر نبی و زنده کردن مردگان به دست حضرت عیسی(ع).

 

بنابراین انتقام از قاتلان و برخی از دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت امری قطعی بوده و جای تردیدی در آن نیست.

#محمدمهدی_فریدونی

 

eitaa.com/antishobhe313mmf

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم.  پاسخ دیگر این است: کسانی که با قاتلین اهل بیت علیهم السلام همفکر باشند و خط مشی انها یکی باشند از انها محسوب میشوند واین گروه های همفکر در زمان امام زمان علیه السلام موجود اند. و از انها انتقام گرفته می شود.

شاهد آن فلم تقتلون انبیاء الله من قبل است با اینکه آن افراد موجود از اهل کتاب و یهود در زمان پیامبر اسلام پیامبران را به شهادت نرسانده بودند و نسل های گذشته انها پیامبران را به شهادت رسانده بودند اما قرآن قتل را به انها نسبت می دهد و می فرماید پس چرا قبلا پیامبران الهی را می کشتید و دلیل این نسبت این است که  خط مشی  یکی است و آنهایی که از دنیا رفته اند و انهایی که در زمان امام زمان علیه السلام موجودند یک گروه محسوب میشوند.

مثال عرفی و جوان پسندش این است که پرسپولیسی‌ها برای کری خوانی به استقلالی‌ها می گویند شیش تایی ها با اینکه چند نسل از بازیکنان و طرفداران عوض شده و نسل قبلی 6 گل زده ولی تا سال ها و قرن ها تا زمانی که این دو تیم هستند این افتخار و آن شکست هست و تیم مقابل در صدد انتقام است و هر زمان استقلال  شش گل بزند انتقام گرفته است. از آن طرف استقلالی‌ها به جام هایی که گرفته اند افتخار میکنند با اینکه چندین بار تیم عوض شده و خیلی‌ها شان از دنیا رفته اند. بنابرین اینها همانها هستند.

قضیه جبهه حق و باطل هم اینگونه است.

سید مصطفی موسوی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ