سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند متعال، بنده ای را دوست بدارد، نقطه ای سپید در قلبش پدید می آورد، گوش های قلبش را می گشاید و فرشته ای بر او می گمارد، تا بر راه راستْ استوارش دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 خرداد 12 , ساعت 11:36 عصر

بسیار شنیده ایم که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند بهترین چیز برای زن این است که او هیچ مردی را نبیند وهیچ مردی هم او را نبیند. ویا آن حضرت خود را از نا بینا هم پنهان می کردند.

 بی مقدمه بروم سر اصل مطلب ،آیا این کلام مال ان زمان بود وامروز زمانه عوض شده و اقتضای زمان چیز دیگری است ؟ ایا نعوذ بالله حضرت زهراسلام الله علیها از نظر علم وتحصیلات از امروزی ها کمتر بودند وانسان مدرن امروزی بیشتر میفهمد؟ آیا با پیشرفت صنایع اصول اخلاقی نیز تغییر میکند ؟

روی سخن با کسانی است که خود را مسلمان وشیعه می دانند وچه بسا دم از دین میزنند نه کسانی که خود را خیلی می دانندوکلا هر جا کسی مخالف باشد با او هستند.

دوستان همه قبول داریم که اسلام دینی است برای همه زمان ها. ومقتضیات زمان هم لحاظ شده است.اما تاثیر مقتضیات زمان چقدر است؟ .ایا پیشرفت علوم باعث کنترل اخلاق افراد وجوامع شده است؟ایا با پیشرفت ابزار بشر، خود بشر هم پیشرفت کرده است ؟ انسانی که با قطار وهواپیما مسافرت می کند، برتر از کسانی است که با اسب وقاطر سفرمی کردند ؟ به چه دلیل ؟ اگرفرضا نوجوان 1000سال پیش را امروز بیاورند وبه او رانندگی ورایانه بیاموزند ، نمیتواند یاد بگیرد ؟ آیا با پیشرفت تکنولوژی رذایل اخلاقی مانند دروغ وخیانت ودزدی وشهوت وغضب وامثال اینها از بین بشر رخت بربست ؟

حتما تصدیق خواهید کرد که اگر کسی اندکی عقل داشته باشد وان را به کار بگیرد، حساب پیشرفت ابزار بشر را از خود بشر جدا خواهد کرد .واینگونه حکم می کند که هرگز موبایل وماشین واینترنت جوهره افراد را ارتقا نبخشیده است.

حال به اصل مطلب برگردیم آیا این اصل اخلاقی که برای زن بهترین چیز دیده نشدن توسط مرد وندیدن مردبیگانه است تغیر کرده ؟!!! 

اگر بشر همان بشر است حکم هم همان است .نهایت اقتضای زمان این است که بعضی زن ها برای امرار معاش باید کار کنند ویا ضرورت در بعضی موارد اقتضا دارد که زن بیرون برود وکار کند .بله این را هر عقل سلیمی می پذیرد که اضطرار حکم را بر می دارد وشرع هم برآن صحه کذاشته است مانند پزشک زن ومعلم زن وپلیس زن وراننده زن ومانند اینها .. اما آیا در جامعه اسلامی ما که خون بیش از 300000جوان پای آن رفته به ضرورت ها اکتفا شده ؟!آیا کار کردن دختران جوان در کارخانه ها ضرورت است ایا فروشنگی زنان ودختران در مغازه ها ضرورت است ؟ایا استخدام زنان در بانک ها ونهادهای دولتی وغیر دولتی که هیچ ارتباطی به زن ها ندارد ضرورت است ؟آیا کشاندن پای زنان ودختران به ورزشگاه ها باعدم رعایت اصول شرعی ضرورت است ؟ایا آموزش حرکات موزون ضرورت است ؟ آیا وزیر زن داشتن ویا معاون زن داشتن ضرورت است ؟ آیا مرد های این کشور مرده بودند وهیچ کس در حد واندازه آنها نبود که این مسئولیت به او واگذار شود ؟ ایا اینها ودهها نمونه دیگر ضرورت است ویا اقتضای زمان است ؟ چرا اینقدر به خارجی ها اهمیت می دهیم ؟بگذار هر چه در باره ما می خواهند بگویند . بگذار بگویند حقوق زن در ایران رعایت نمیشود . بگذار بگویند حقوق بشر در ایران نقض می شود .تا کی می خواهیم به بیگانه باج بدهیم  .حدود را که در ملا عام اجرا نکردیم وچوبش را خوردیم وداریم میخوریم .با مساله حجاب وعفت اسلامی با تساهل و تسامح برخورد کردیم وحالا شاهد این همه بی عفتی هستیم وهی طرح حجاب می دهیم. مگر با اینها درست می شود. مگر آب رفته را می توان به جوی برگرداند .کارها وقتی درست می شود که ایات 51 تا 54 مائده را بخوانیم وبه آن پایبند باشیم آنجا که می فرماید:نقل به مضمون( (یهود ونصاری را دوست نگیرید ... کسی که انها را دوست بگیرد از انهاست ...کسانی که قلب آنها مریض است با شتاب به سوی انها می روند ومیگویند می ترسیمحادثه ای برای ما اتفاق بیفتد ونیاز به کمک آنها داشته باشیم...امید است که از جانب خداوند فتح وگشایش برسد وانوقت این مریضها پشیمان خواهند شد......ای مومنان اگر کسی از شما از دینش برگرددخداوند قومی را خواهد آورد که آنها را دوست دارد وآنها نیز خدا را دوست دارند انها در مقابل مومنان متواضع اند اما در مقابل کفار سرسخت اند. در راه خدا تلاش وکوشش میکنند ودر این راه از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نمی هراسند والبته چنین خصوصیاتی از فضل خدا ست که به هر که بخواهد عطا می کند وصد البته که خداوند واسع علیم است)) یعنی این فضلش می تواند به همه برسد اما قابل باید این قابلیت را در خود ایجاد کند که مشمول این فضل خدا بشود .

نکته اخر برای رفع سوء تفاهم:ازانتقادات بالا فقط مورد وزیر زن ومعاون زن مختص دولت دهم است.والا بنده ازکسانی هستم که هردر دو مرحله انتخابات نهم ونیز انتخابات دهم برای آقای احمدی نژاد تبلیغ کردم.  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ