سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 خرداد 12 , ساعت 11:36 عصر

بسیار شنیده ایم که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند بهترین چیز برای زن این است که او هیچ مردی را نبیند وهیچ مردی هم او را نبیند. ویا آن حضرت خود را از نا بینا هم پنهان می کردند.

 بی مقدمه بروم سر اصل مطلب ،آیا این کلام مال ان زمان بود وامروز زمانه عوض شده و اقتضای زمان چیز دیگری است ؟ ایا نعوذ بالله حضرت زهراسلام الله علیها از نظر علم وتحصیلات از امروزی ها کمتر بودند وانسان مدرن امروزی بیشتر میفهمد؟ آیا با پیشرفت صنایع اصول اخلاقی نیز تغییر میکند ؟

روی سخن با کسانی است که خود را مسلمان وشیعه می دانند وچه بسا دم از دین میزنند نه کسانی که خود را خیلی می دانندوکلا هر جا کسی مخالف باشد با او هستند.

دوستان همه قبول داریم که اسلام دینی است برای همه زمان ها. ومقتضیات زمان هم لحاظ شده است.اما تاثیر مقتضیات زمان چقدر است؟ .ایا پیشرفت علوم باعث کنترل اخلاق افراد وجوامع شده است؟ایا با پیشرفت ابزار بشر، خود بشر هم پیشرفت کرده است ؟ انسانی که با قطار وهواپیما مسافرت می کند، برتر از کسانی است که با اسب وقاطر سفرمی کردند ؟ به چه دلیل ؟ اگرفرضا نوجوان 1000سال پیش را امروز بیاورند وبه او رانندگی ورایانه بیاموزند ، نمیتواند یاد بگیرد ؟ آیا با پیشرفت تکنولوژی رذایل اخلاقی مانند دروغ وخیانت ودزدی وشهوت وغضب وامثال اینها از بین بشر رخت بربست ؟

حتما تصدیق خواهید کرد که اگر کسی اندکی عقل داشته باشد وان را به کار بگیرد، حساب پیشرفت ابزار بشر را از خود بشر جدا خواهد کرد .واینگونه حکم می کند که هرگز موبایل وماشین واینترنت جوهره افراد را ارتقا نبخشیده است.

حال به اصل مطلب برگردیم آیا این اصل اخلاقی که برای زن بهترین چیز دیده نشدن توسط مرد وندیدن مردبیگانه است تغیر کرده ؟!!! 

اگر بشر همان بشر است حکم هم همان است .نهایت اقتضای زمان این است که بعضی زن ها برای امرار معاش باید کار کنند ویا ضرورت در بعضی موارد اقتضا دارد که زن بیرون برود وکار کند .بله این را هر عقل سلیمی می پذیرد که اضطرار حکم را بر می دارد وشرع هم برآن صحه کذاشته است مانند پزشک زن ومعلم زن وپلیس زن وراننده زن ومانند اینها .. اما آیا در جامعه اسلامی ما که خون بیش از 300000جوان پای آن رفته به ضرورت ها اکتفا شده ؟!آیا کار کردن دختران جوان در کارخانه ها ضرورت است ایا فروشنگی زنان ودختران در مغازه ها ضرورت است ؟ایا استخدام زنان در بانک ها ونهادهای دولتی وغیر دولتی که هیچ ارتباطی به زن ها ندارد ضرورت است ؟آیا کشاندن پای زنان ودختران به ورزشگاه ها باعدم رعایت اصول شرعی ضرورت است ؟ایا آموزش حرکات موزون ضرورت است ؟ آیا وزیر زن داشتن ویا معاون زن داشتن ضرورت است ؟ آیا مرد های این کشور مرده بودند وهیچ کس در حد واندازه آنها نبود که این مسئولیت به او واگذار شود ؟ ایا اینها ودهها نمونه دیگر ضرورت است ویا اقتضای زمان است ؟ چرا اینقدر به خارجی ها اهمیت می دهیم ؟بگذار هر چه در باره ما می خواهند بگویند . بگذار بگویند حقوق زن در ایران رعایت نمیشود . بگذار بگویند حقوق بشر در ایران نقض می شود .تا کی می خواهیم به بیگانه باج بدهیم  .حدود را که در ملا عام اجرا نکردیم وچوبش را خوردیم وداریم میخوریم .با مساله حجاب وعفت اسلامی با تساهل و تسامح برخورد کردیم وحالا شاهد این همه بی عفتی هستیم وهی طرح حجاب می دهیم. مگر با اینها درست می شود. مگر آب رفته را می توان به جوی برگرداند .کارها وقتی درست می شود که ایات 51 تا 54 مائده را بخوانیم وبه آن پایبند باشیم آنجا که می فرماید:نقل به مضمون( (یهود ونصاری را دوست نگیرید ... کسی که انها را دوست بگیرد از انهاست ...کسانی که قلب آنها مریض است با شتاب به سوی انها می روند ومیگویند می ترسیمحادثه ای برای ما اتفاق بیفتد ونیاز به کمک آنها داشته باشیم...امید است که از جانب خداوند فتح وگشایش برسد وانوقت این مریضها پشیمان خواهند شد......ای مومنان اگر کسی از شما از دینش برگرددخداوند قومی را خواهد آورد که آنها را دوست دارد وآنها نیز خدا را دوست دارند انها در مقابل مومنان متواضع اند اما در مقابل کفار سرسخت اند. در راه خدا تلاش وکوشش میکنند ودر این راه از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نمی هراسند والبته چنین خصوصیاتی از فضل خدا ست که به هر که بخواهد عطا می کند وصد البته که خداوند واسع علیم است)) یعنی این فضلش می تواند به همه برسد اما قابل باید این قابلیت را در خود ایجاد کند که مشمول این فضل خدا بشود .

نکته اخر برای رفع سوء تفاهم:ازانتقادات بالا فقط مورد وزیر زن ومعاون زن مختص دولت دهم است.والا بنده ازکسانی هستم که هردر دو مرحله انتخابات نهم ونیز انتخابات دهم برای آقای احمدی نژاد تبلیغ کردم.  


یکشنبه 89 خرداد 9 , ساعت 11:8 عصر

 سلام

 قبلا کتاب کاهش جمعیت را معرفی کرده بودم اما چون سال گذشته که با این کتاب آشنا شدم دوستان گفتند این کتاب مجوز چاپ ندارد وفقط یک انتشارات در پاساژ قدس این کتاب را دارد واز طرفی بعد از تهیه کتاب دیدم این کتاب چاپ 1415 قمری است یعنی 16 سال پیش ، گفته دوستان راتصدیق کردم لذا بخش هایی از این کتاب را به فضل خدا تدریجا  روی وبلاگ قرارمیدهم ان شاء الله مورد استفاده واقع شود:

در صفحه 42 و 43 اینگونه آمده است ((این حقیر روزی به یکی از پزشکان حاذق وبصیر ومتعهد (دکتر حاج سید حمید سجادی ) گفتم:سلامت وسعادت زن در این است که یا حامله باشد ویا فرزند شیر دهد . قدری تامل کرد وگفت :آقا این گفتار مطابق آخرین نتیجه کنگره های پزشکی است که امسال در آمریکا برگزار شده است ومن تز دکتری خود را در همین موضوع قرار داده ام آنگاه گفت طبق آخرین مدارک پزشکی دخترانی که قبل از 18 سال فرزند دار شوند سرطان پستان نمی گیرند وهر چه دیر تر فرزند دار شوند درصد خطر سرطان پستان در آنها زیادتر می شود وچنانچه از30 سالگی بگذرند خطر سرطان بطور مضاعف بالا می رود ودر زنانی که اصلا ازدواج نکند وبچه دار نشوند درصد خطر سرسام آور است....ادامه دارد

 


شنبه 89 خرداد 8 , ساعت 3:9 عصر

آبستنی که این همه فرزند زاد وکشت                 دیگر که چشم دارد از او مهر مادری

شاهان عرب وعجم را بین که از خیل خدم وحشم با خود چه به گور بردند!وخسروان ترک ودیلم را نگر که بجز لقمه نانی از دنیا چه خوردند !هیچ صبحی نیست که پسری را در مرگ پدر گریبان چاک نه وهیچ شامی نمی باشد که پدری در عزای پسر غمناک نباشد .سپهسالاران را نگر که تنها در دست شحنه اجل گرفتارو گردن فرازان را ببین که سرها در پیش و به کار خود مشغولند.وزیران را ببین که دفتر وزارتشان بر باد رفته ،امیران را نگر که بی سپه ولشکر در وحشت آباد گور خفته. عالمان را بین که پا بر منبر تابوت نهاده بر دوش می کشند،عابدان را نگر که در محراب لحد سر بر خشت خام می نهند.کدام پادشاهی برسریر دولت نشست وآخر الامر طعمه گرگ اجل نشد؟!وکدام شهنشاهی را بر تخت عزت متمکن ساخت که دست مرگ به خاک مذلتش نکشید ؟!..

صد قرن بیش است که ذوالقرنین در زندان لحد محبوس،ودارای جهاندار،از دارایی خود مایوس است .

دستان رستم دستان مقید به زنجیر قضا وقدر.افسر افراسیاب را نگر با خاک راه برابر.

کاسه سر کاووس از سنگ حوادث شکسته و کتف وبازوی شاپور ذو الاکتاف را به ریسمان اجل محکم بسته.

بهرام گور گرفتار زندان گور وقامت قباد از قبای زندگانی عور.

اشکانیان در ماتم حیات اشک ریز وساسانیان در دست سایس1 قهر الهی در رستخیز.

عباسیان را در مصیبت زندگانی لباس سیاه در بر وآل سامان را خاک بی سامانی بر سر.

محمود غزنوی را دود از دودمان بر آ مد وطغرل سلجوقی را طغرای2 سلطنت سرآمد .

از مُلکِ مَلِکشاه نشانی نه و از خنجر سنجر بجز نامی نیست .

چنگیز خون ریز در چنگ پلنگ اجل گرفتارو تیمور مغرور طعمه مور ومار.

فاخته در خرابه قصر هلاکو به کوکو گفتن مشغول و قاآن وغازان از منصب والای سلطنت معزول.

اورنگِ 3 اورنگ بی زیب ورنگ مانده و همایونِ همایون فال، آستین بر تخت وتاج افشانده .

کجا جمشید وافریدون وضحاک           همه در خاک رفتند داد از این خاک

کفی گل در همه روی زمین نیست         که در وی خون چندین آدمی نیست

ولایت بین که ما را کوچ گاه است         ولایت نیست این  زندان وچاه است

1- رام کننده ، ادب کننده /2-خطی که بر صدر فرمان ها بالای بسم الله می نوشتند وعبارت بود از نام والقاب سلطان وقت /3- تخت پادشاهی

معراج السعاده ملا احمد نراقی صفحه335

 


دوشنبه 89 فروردین 30 , ساعت 2:35 عصر

سلام قبلا این کتاب رو معرفی کرده بودم اما چون بحث روز شده دو باره این کار رو انجام دادم

نام کتاب: کاهش جمعت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

مولف:علامه ایه الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی

ناشر: انتشارات حکمت

در این کتاب می خوانیم:

-حرمت قتل نفس ،خود کشی،سقط جنین در اسلام..

- مشابهت قانون سقط جنین در کشورهای کفر باعمل اعراب دوران جاهلیت..

- ترغیب اسلام به ازدواج با زنان بچه زا ولو نازیبا..

- فوائد بیشمار حامله شدن زنان ومضرات خوردن داروهای ضد حیض وحاملگی وبستن لوله ها در زنان ومردان..

- انگیزه کاهش جمعیت فقط اهداف سیاسی است...

- عدم رجوع به نظر فقها حتی به فتوای رهبر کبیر انقلاب وآیات عظام گلپایگانی ،اراکی،بهجت ودیگر علما..

- نظر مقام معظم رهبری در امر کاهش جمعیت..

- تنها جایی که شعار فرزند کمتر زندگی بهتر وجود ندارد اسرائیل است..

- دلاری که ایران برای نسل کشی ازسازمان ملل مجانا یا قرضا دریافت کرده است..

- ودهها موضوع عبرت آموز دیگر...

 


دوشنبه 89 فروردین 2 , ساعت 4:24 عصر

یافاطمه اشفعی لی فی الجنه

اسامی والقاب: فاطمه،معصومه،طاهره،رضیه،حمیده،نقیه،تقیه صدیقه،اخت الرضا

فضیلت زیارت:

امام صادق علیه السلام خطاب به جماعتی که از شهر ری به دیدار آن حضرت مشرف شده بودند فرمودند خدا حرمی دارد و آن مکه است ، رسول حرمی دارد و آن مدینه است امیرالمومنین حرمی دارد و آن کوفه است ما هم حرمی داریم و آن قم است بزودی بانویی از اولاد من در آنجا ذفن خواهد شد که نام او فاطمه میباشد هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد ( بحار ، جلد 60 ص 216 -217 )

 امام جواد علیه السلام: من زار قبر عمتی بقم فله الجنه(هر کس قبر عمه ام را در شهر قم زیارت کند بهشت برای اوست)

شهر قم

امام صادق علیه السلام می فرمایند: کوفه از علم خالی خواهد شد و علم در آن فرو خواهد رفت مانند پنهان شدن مار در سوراخش، سپس علم در شهری که به آن قم گفته می شود ظاهر خواهد شد و آنجا معدن علم و فضل می گردد تا اینکه در زمین هیچ مستضعفی در زمینه دین باقی نخواهد ماند حتی زنان پرده نشین و این امر هنگام قائم ماست پس خداوند قم و اهلش را جانشین حجت قرار خواهد داد و اگر این گونه نبود زمین اهلش را فرو میبرد و در زمین حجت باقی نمی ماند سپس علم از آنجا به دیگر سرزمین ها در شرق و غرب جاری خواهد شد بنابراین جحت بر تمام خلائق تمام می شود تا اینکه کسی نمی ماند که دین خدا به او نرسیده باشد آنگاه امام زمان ظهور می کند و عذاب و خشم خدا بر بندگان خواهد بود زیرا خدا انتقام نمی گیرد مگر بعد از اینکه مردم حجت را انکار کردند ( فاطمه معصومه، محمد علی معلم صفحه 224 به نقل از دیوان الی الله )

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ