سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشایشگر است و بخشش رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 99 دی 9 , ساعت 9:22 عصر

شبهه 5

رابطه ولایتمداری و عاقبت بخیری

 

بلعم باعورا عالم و عابدی عارف از بنی اسرائیل بود، او آنچنان در مقامات معنوی رشد کرده بود که مستجاب الدعوه شد و حضرت موسی (ع) از او به عنوان مبلغ استفاده می کرد، ولی بر اثر هوای نفس از راه حق منحرف شد و به دشمنان حضرت موسی(ع) پیوست از اینرو همه کرامات خود را از دست داد!

دشمنان حضرت موسی(ع) از او خواستند تا حضرت موسی(ع) و یارانش را نفرین کند و او پذیرفت اما به امر الهی اسم اعظم را فراموش کرد!

 

قرآن در وصف او می فرماید:

 

«وَاتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ الَّذِی آتَیْنَاهُ آیَاتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطَانُ فَکَانَ مِنَ الْغَاوِینَ * وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَلَ?کِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ ? فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَثْ ? ذَ?لِکَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِنَا ? فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ»

 

سوره اعراف آیه 175-176

 

بر آنها بخوان سرگذشت آن کس را که آیات خود را به او دادیم؛ ولی (سرانجام) خود را از آن تهی ساخت پس شیطان او را فریب داد، و از گمراهان شد! * و اگر می‌خواستیم، (مقام) او را با این آیات (و علوم و دانشها) بالا می‌بردیم؛ ولی او به پستی گرایید، و از هوای نفس پیروی کرد! مثل او همچون سگ (هار) است که اگر به او حمله کنی، دهانش را باز، و زبانش را برون می‌آورد، و اگر او را به حال خود واگذاری، باز همین کار را می‌کند؛ این مثل گروهی است که آیات ما را تکذیب کردند؛ این داستانها را بازگو کن، شاید بیندیشند.

 

بنابراین بلعم باعورا با وجود آن همه عبادت و رسیدن به مقام مستجاب الدعوه و دانستن اسم اعظم الهی ولی بخاطر فاصله گرفتن از ولی امر خود(حضرت موسی) اینگونه عاقبت بشر شد.

از اینرو خط قرمز همه ما ولایت است حتی اگر شخصی استاد اخلاق باشد و به مراتبی از سیر وسلوک رسیده باشد اما از ولایت فقیه -که همان ولایت رسول الله(ص) است- فاصله بگیرد او دیگر ساقط شده و عاقبت به شر شده است و باید از او فاصله گرفت.

آیا غیر از این بود که شیطان چون ولایت حضرت آدم را نپذیرفت عاقبت به شر شد؟!

فرقی بین نائب و منوب عنه نیست همانگونه که اطاعت از حضرت مسلم اطاعت از امام حسین(ع) بود اطاعت از ولی فقیه اطاعت از رسول خدا(ص) و ائمه (ع) است و فرقی بین نائب عام و خاص نیست.

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا رستگار و عاقبت بخیر شوید.

??#محمدمهدی_فریدونی

@antishobhe313mm

www.ghalh.parsiblog.com



لیست کل یادداشت های این وبلاگ