سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که پى چاره‏هاى گونه‏گون تازد ، چاره‏جویى کار او را نسازد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 99 دی 9 , ساعت 9:23 عصر

شبهه 6

عدالت خدا و مشکلات

 

در محاسبات و سنجش عدالت خداوند تبارک و تعالی، نباید فقط نگاه را منحصر در دنیا کرده و قضاوت کرد بلکه دنیا و آخرت را باید باهم محاسبه کرد!

 

با این فرمول چند معما را حل میکنیم:

 

1-کسی که در دنیا ناقص الخلقه و معلول به دنیا آمده نسبت به کسی که سالم به دنیا آمده و فرض این است که هر دو صد سال عمر میکنند، یعنی صد سال فرد سالم زندگی بهتری از فرد معلول دارد!  ولی در عوض خداوند در آخرت جبران میکند و شخص معلول، یک ابد زندگی بهتری دارد! حال به نظر شما کدامیک سود برده است؟!

از طرف دیگر به همان میزانی که سالم میتواند با سلامتش آخرت را بدست بیاورد به همان میزان معلول میتواند با معلولیتش به همان میزان برسد البته با ارفاقی که خداوند به او میدهد. منظور این است که سالم اگر پا دارد و راه میرود نماز را هم باید سرپا بخواند معلول اگر پا ندارد نماز را هم نشسته میخواند ولی هر دو به یک اندازه ثواب میبرند اما در مقابل محدودیتی که دارد خداوند برای او در آخرت جبران میکند.

 

2-چرا غربی ها و کفار وضعیت زندگی بهتری نسبت به مومنین دارند؟

جواب: اگر فقط دنیا را ملاک محاسبات و سنجش قرار بدهیم از لحاظ رفاه ظاهری ممکن است حرف شما درست باشد، ولی با محاسبه دنیا و آخرت باهم، قطعا قابل قیاس نیستند و زندگی ابدی از آن مومنین است پس رفاه واقعی مال مومنین است.

??#محمدمهدی_فریدونی

@antishobhe313mmf

 

www.ghalh.parsiblog.com

 

www.ghalh.parsiblog.com



لیست کل یادداشت های این وبلاگ