سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با تحقّق اخلاص، دیدگان نور می گیرند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 100 شهریور 2 , ساعت 12:18 عصر

شبهه 56

 

چرا شورای نگهبان با سختگیری هرچه تمام تر افراد با سابقه را بدون دلیل رد میکند به گونه ای که فقط یک جناح دارای نامزد باشد؟!!!

 

پاسخ:

 

اول: تائید صلاحیت یا رد صلاحیت افراد، یک مسئله تخصصی است، اینکه ما اطلاع از علت رد صلاحیت شخصی نداشته باشیم دلیل بر این نیست که رد صلاحیت را بدون دلیل بدانیم، بلکه اعضای شورای نگهبان قطعا دارای اطلاعاتی هستند که ما نه به آن اطلاعات دسترسی داریم و نه بر فرض دسترسی داشتن تخصص لازم برای قضاوت کردن را داریم!

 

دوم: اعضای شورای نگهبان بر اساس قانون صلاحیت اشخاص را تائید یا رد میکنند، از اینرو بی دلیل دانستن آن قضاوتی بدور از انصاف است.

 

سوم: اینکه یک جناح خاص دارای افراد شاخصی نباشد که حداقل شرایط برای ریاست جمهوری را داشته باشند، اشکال از آن جناح است نه از شورای نگهبان، نه در قانون اساسی ذکر شده که حتما هر جناحی باید یک‌ کاندید آن احراز صلاحیت بشود و نه اساسا امر معقولی است، بلکه افرادی که صلاحیت لازم را دارند باید تائید شوند فارغ از اینکه وابسته به چه جناحی باشند و افرادی که صلاحیت لازم را ندارند باید رد صلاحیت شوند فارغ از اینکه وابسته به چه جناحی باشند.

 

چهارم: رد صلاحیت کسانی که سال ها در سطح کلان مدیریت کشور دارای مسئولیت بوده اند و بخاطر ضعف مدیریت یا سوء مدیریت آن ها جامعه با مشکلات زیادی از جمله بحران اقتصادی مواجهه شده است امر کاملا معقولی است.

 

ناگفته نماند دشمنان قسم خورده ی این نظام، بخاطر خط و مشی انقلابی و استکبار ستیزی شورای نگهبان کینه ی دیرینه ای با آن داشته و همواره در تخریب آن سنگ تمام گذاشته اند بنابراین لازم است همگان از تصمیمات شورای محترم نگهبان قاطعانه حمایت کنیم.

????#محمدمهدی_فریدونی

eitaa.com/antishobhe313mmf



لیست کل یادداشت های این وبلاگ