سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند بی عمل مانند تیرانداز بی زه[کمان[است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 99 دی 24 , ساعت 10:15 عصر

شبهه 19

 

قرآن پر است از تناقض...

 

پاسخ:

 

اول: همان دلیل عقلی که عصمت پیامبر(ص) و ائمه(ع) را اثبات میکند، عصمت قرآن را نیز اثبات می کند. پس نمیتوان تناقض و اختلاف یا خطایی برای قرآن تصور کرد، زیرا اگر قرآن معصوم نباشد اطاعت از دستورات آن واجب نخواهد بود، از اینرو هر دستوری از قرآن که تصور کنیم، احتمال اشتباه و خطا در آن وجود خواهد داشت و با وجود این احتمال، تبعیت از آن واجب نخواهد بود و اگر تبعیت از قرآن واجب نباشد، نقض غرض خداوند است که کتابی را برای هدایت بشر بفرستد اما اعتمادی به آن نباشد پس باید از هرگونه خطا و تناقض مبرا باشد تا بتوان به آن اعتماد کرد.

 

دوم: قرآن معجزه است و آنچه معجزه باشد نمی تواند متناقض باشد، چرا که تناقض برای افراد عادی اتفاق می افتد و قرآن کتابی خارق العاده و فوق بشر عادی است و نمی توان خطا و تناقض های بشر عادی را درباره آن احتمال داد.

 

سوم: منشا تناقض جهل است حال آنکه قرآن از طرف خالقی نازل شده است که علم او نامحدود و بدون نقص است و هیچ گونه جهلی در او راه ندارد پس محال است در کتابی که برای هدایت بشر فرستاده است دچار تناقض گویی شود.

 

چهارم: ادعای تناقض در قرآن عمدتا از طرف کسانی مطرح شده که آشنایی ناقصی به زبان عربی و ویژگی های آن دارند لهذا در مواردی توهم تناقض بین آیات را کرده اند که توسط مسلمانان خصوصا علمای دین به این تناقضات پاسخ واضح و روشنی داده شده است.

 

خداوند تبارک و تعالی می فرماید:

أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ کَانَ مِنْ عِندِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلَافًا کَثِیرًا 

آیا درباره قرآن تفکر نمیکنند؟ چنانچه از سوی غیر خدا بود، قطعا در آن اختلاف بسیاری مى یافتند. سوره نساء آیه 82

??#محمدمهدی_فریدونی

@antishobhe313mmf

 

www.ghalh.parsiblog.com

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ